Allah adakah ini salah satu kepanasa neraka ?

Assalmaualikum. . .
Segala puji bagi Allah tuhan mentadbir seluruh alam, selawat dan salam atas junjungan Nabi Muhammad SAW serta ahli keluarganya dan para sahabat.


Alhamdulillah suatu hari aku diuji.
Malam tu aku tidak tahu kenapa
hati rasa lain, seperti mencari sesuatu jawapan.
Tiba-tiba Allah hadiahkan kepadaku
Air Mata. Yaa Air Mata.

Deraian air mata ini terus menerus mengalir dengan deras.
Teresak-esak aku dibilik bersendirian tidak tahu kenapa aku mengalirkannya.
Habis aku menangis, hatiku tenang. 

Rupa-rupanya Allah ingin menghadiahiku sebuah ketenangan.
Alhamdulillah.

Akhirnya Allah rindukan aku.
Tidak lama kemudian Allah uji lagi aku dengan demam, 
suhunya yang mencecah 38.7 darjah celcious.

Air mataku menaglir lagi tengah hari tu.
Aku ambil wuduk, buka kitab suci Al-Quran.
Terbaca kisah para nabi dalam Surah Shad. Allahhuakbar.
Besar dugaan mereka.

Aku ?
Baru Allah uji sedikit aku sudah menangis
Allah, adakah imanku begitu rapuh ?

Tapi aku terfikir selepas itu semasa dalam perjalanan ke klinik
ayah suruh baring, sambil tak lekang Allah dan rasul dalam ingatanku
Tiba-tiba bayangan neraka terbayang difikiranku

Allahhukbar. Nauzubillah min zalik.
Terasa perit, terasa sakit, terasa seksa.
Aduh ! Ya Allah panas ya Allah Aduh !
Syaitan disekililing menepuk sorak tanda gembira. 

"Hahahaha ini la kawan kita yang kita berjaya bawa mereka bersama-sama menemani kita untuk dibakar"

Tak henti-henti air mataku mengalir
memohon agar jangan lah ibu dan ayahku serta keluarga dan rakan-rakanku dicampak ke situ
tidak aku sanggup aku melihatnya.
Betapa panasnya neraka Allah.

Allah adakah itu salah satu panas demam yang kurasakan itu panas api nerakamu ?
Allahhuakbar. Astghfirullahalazim.
Ampuni kami ya Allah.
Ampuni kedua ibu bapa kami.
Amin Ya Allah.

Alhamdulillah sekarang makin pulih.
Syafakillah wahai hati =')

Sesungguhnya yang baik itu datang daripada Allah, dan serba kekurangan itu datang daripada diri miza sendiri. Insyaallah ada masa kite berjumpe lagi. Serba serbi kekurangan miza mohon ampun dan maaf. Wassalam.

6 comments:

  1. Allahuakbar miza! takut kan...moga kita di jauhkan dari api neraka..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Allahuakbar. tu lah kak. Moga kita semua sentiasa dalam lindungan kasih sayang dan rahmatnya :') Aamiin

      Delete
  2. Alhamdulillah , itu tandanya hati kita masih hidup . :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah. Insyaallah muda-mudahan hati kita semua begitu :)

      Delete
  3. Replies
    1. ^______^ Hehe alhamdulillah. moga hatimu Allah suburkan dengan kasih sayangnya. Aamiin :)

      Delete

Just leave your comment, suggestion, or anythings.
InsyaAllah i will reply it.


Jazakumullahu khairan kathira.
Moga memperoleh manfaat. Moga Allah redha :)) ♥