Dec 11, 2013

10 Alasan Popular Bagi Wanita Yang Enggan Menutup Aurat

Assalamualaikum. . .
Segala puji bagi Allah tuhan mentadbir seluruh alam dan salam atas junjungan Nabi Muhammad SAW serta ahli keluarganya dan para sahabat.



1. Semua yang tutup aurat, kompem masuk syurga ke?

Awak, yang pasti, jika tidak menutup aurat, confirm masuk neraka. Faham ?

2. Pakai jarang ke, ketat ke, itu hak kami. Kalau tak suka, jangan tengok.
Dah lalu lalang depan mata, suka tak suka pasti tertengok jugak. Adakah kita berani menjamin bahawa semua lelaki ajnabi mempunyai hati suci dan iman yang tinggi untuk menahan godaan syaitan? Ohh pasti tidak. 

3. Kami rasa apa yang kami pakai tak seksi. Terpulang kepada individu yang memandang kami.
Seksi atau tidak, kita tetap berdosa walaupun hanya menayang sehelai rambut. Kau faham tak ? Harap je kata yang awak tuh sayang ayah dan abang serta adik-adik lelaki awak tapi tutup tak mahu. *geleng kepala*

4. Walaupun kami tidak bertudung, kami tetap sembahyang dan puasa.
Kita yakinkah bahawa ibadah kita itu sudah cukup untuk menjamin kita ke syurga? Hmm lagi satu ibu kata orang akan lihat luaran dulu. So jangan la nak marah kalau orang judge kau by it's what you ware. *Menitis air mata*

5. Suka hati kamilah nak pakai macam ni. Kami tak susahkan hidup orang lain.
Anda sebenarnya telah menyusahkan bapa, suami, saudara lelaki dan anak lelaki anda dengan menarik mereka ke neraka bersama anda disebabkan mereka tidak menegur dan gagal mendidik anda.

6. Apa yang kami pakai, ini antara kami dengan Tuhan.
Berani cakap kat dunia. Berani ke cakap macam tu depan Allah nanti ?! Lawan perintah Allah, neraka tempatnya. Jangan cabar amaran Allah. 

7. Kami pakai seksi macam ni sebab ikut arahan photographer/pengarah filem untuk disesuaikan dalam scene.
Sanggup patuh arahan mereka yang hanya manusia biasa daripada patuh suruhan Allah? *berdekah syaitan durjana kegembiraan melihat kebodohan manusia*

8. Bukan kami tak mahu menutup aurat, cuma masih belum sampai seru.
Macam mana seru tu ?! Nasihat yang diberi tu, seru lah tu. Nak seru macam mana lagi? Mati tidak mengenal usia. Takut tak sempat nak bertaubat nanti. Nak tunggu malaikat maut seru. Gitu ?

9. Takkan nak buat perubahan secara drastik? Slow-slow la.
Boleh ke cakap kat Malaikat Izrail nanti, "Tunggu la kejap. Lepak la dulu. Jangan ambil nyawa aku lagi"

10. Tutup aurat tu bagus, tapi kami tidak mahu hipokrit kerana tidak ikhlas melakukannya.
Kalau begitu anda sebenarnya memang hipokrit. Mengaku sebagai Islam, mengaku sebagai hamba Allah, mengaku sebagai umat Muhammad, namun segala suruhan agama, segala perintah Allah, segala pesanan Rasulullah, semuanya anda tak buat. Ikhlas tak ikhlas lain cerita, yang penting WAJIB buat !


Dari segi gambar pun kita dah fahamkan maksud tersiratnya ? Fikir-fikirkan :)
Tak apa la, kita kan masih jahil. Moga Allah buka pintu hati kita semua untuk menutup aurat mengikut syariat Islam. Moga Allah beri hidayah buat kita dan bimbing kita ke jalan yang dia redhai-NYA.

Sesungguhnya yang baik itu datang daripada Allah, dan serba kekurangan itu datang daripada diri miza sendiri. Insyaallah ada masa kite berjumpe lagi. Serba serbi kekurangan miza mohon ampun dan maaf. Wassalam. 

28 comments:

  1. entri y sangat menarik dan cukup berani..alasan2 y memang sering kita dengar..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hmm tu la kan, rasa sedih :') Lagi sedih bila lihat perempuan pakai tudung tapi berlengan pendek dan ber skrit pendek. Allahhuakbar.

      Delete
  2. Hidayah ini milik Allah tapi kalau kita betul-betul nak, kita kena cari. Tak boleh nak harapkan keajaiban je. Tak gitu? >.^

    Akak, thanks a lot bagi tips pasal SPM kat blog saya ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul betul betul ^__^ Hmm hidayah memang milik Allah, tapi kadang2 dah ada hidayah depan mata, sebabkan mata hati kita kotor tu yang tak nampak. Ehh tak apa, akak memang nak kongsikan. Nak sangat membantu adik2. nanti akak buat la entry kalau akak ingat. Insyaallah. Hehe

      Delete
  3. jangan bagi alasan lagi..mulakan perubahan..doa moga² lembut hati mereka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu kak, kalau menunggu sampai bila pun takkan bangkit :') Aamiin

      Delete
  4. Definitely true. btw , tutorial lampu disini --> http://nabila-aziz.blogspot.com/2013/12/tutorial-click-lamp-to-enter.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. hihi terima kasih sayang ;) jazakillahu khairan kathira ^__________________^

      Delete
  5. bila melihat yang tidak menutup aurat- haa haa, jaga jaga. jangan mencaci dalam hati lagi. fikir dulu. daripada mengata, apa kata doa dalam hati moga diberi hidayah. pahala pun kita dapat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu kak, miza selalu detik dalam hati moga ALlah beri hidayah buat dia. Takut nak caci bagai, takut keluarga kita nanti Allah balas :')

      Delete
  6. tapi awk penah dengar ke orang2 begitu berkata dari mulut mereka sendrey? kalau penah dgr takpe, kalau takpena dengar, nauzubillah, mintak2 dijauhi dari memfitnah mereka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah buat masa ni tak pernah lagi. Actually, ni miza copy dari seorang abang ni. Dah minta izin dah ^^" Tapi pernah nampak orang ulis status kat fb mengenai ini :') Astghfirullahalazim. Assif jiddan kak kalsu saya ada salah silap :')

      Delete
  7. Replies
    1. Yeap, betul tu kak. Insyaallah. Moga kita semua sentiasa dalam lindungan rahmat dan kasih sayangnya :)

      Delete
  8. Miza. i cover my aurat tapi still not perfect. thanks for this entry. enjoy it. i still find the strength. susahnya. pray for me =)

    ReplyDelete
  9. Tak apa belajar slow-slow. Yang penting try to keep in istiqamah :) Insyaallah sayang ^_^

    ReplyDelete
  10. paling tak tahan, yg jenis on off pki tudung.. aduyai... kenapa ye mereka sebegitu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mungkin mereka masih jahil. Tak apa la, doakan moga dalam hatinya Allah terbitkan rasa bersalah apabila tidak bertudung. Pernah terbaca orang kata , kalau Allah sayang, Allah akan timbulkan rasa bersalah dalam hati kita kalau kita buat dosa :)

      Delete
  11. huhuhu entry memuhasabah diri dik.. moga terus istiqamah..

    ReplyDelete
  12. sambil memuhasabah diri.. diri pon masih xsempurna..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sama lah kak, miza pun masih jahil kak. Tapi sama-sama boleh pergi ke arah kebaikan :')

      Delete
  13. Semoga mereka yg belum menutup aurat beroleh hidayah dari Allah..muhasabah diri juga kerana niesa pun belum sempurna... :')

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aamiin ya Allah. Sama lah kita, insyaallah moga kita semua iman dan hatinya sentiasa dalam lindungaan rahmat dah kasih sayang Allah :')

      Delete

Just leave your comment, suggestion, or anythings.
InsyaAllah i will reply it.


Jazakumullahu khairan kathira.
Moga memperoleh manfaat. Moga Allah redha :)) ♥