Sep 18, 2013

Anggap la ini satu sedekah.

Assalamualaikum. . .


Segala puji bagi Allah tuhan mentadbir seluruh alam, selawat dan salam atas junjungan Nabi Muhammad SAW serta ahli keluarganya dan para sahabat.

Apa khabar iman kita hari ni ? Sihat semua para pembaca yang singgah ni ? Alhamdulillah kalau kita dilanda sakit kerana itu kan merupakan tanda Allah sayangkan kita. Hehe. 

Sejak-sejak nak SPM ni makin kerap pula layan blog, lawat blog sana sini. Cuba melawan nafsu tapi. . . Allahhuakbar ! Insyaallah akan cuba dikuatkan semangat. >_<

Tahu ~ benda ni selalu disebut-sebut dekat blog blogger-blogger lain iaitu Link di Shoutbox yang berada di sidebar blog masing-masing. Al-maklum lah kalau dah ada yang singgah blog kita lagi-lagi yang siap puji letup-letup tu sah timbul rasa excited kita nak terjah balik.

Tapi, yang selalu membuatkan blogger lain tak puas hati, geram, marah adalah apabila kita nak balas kunjungan yang hadir dan nak 'click' link blog tersebut tiba-tiba. . . . .  . . . . . . . . . . link-nya di-link-kan kepada link tabung blog kawan-kawan. 

Tak dinafikan bahawa dulu miza ada juga rasa macam tu. Tu yang buat caption atas shoutbox XD
Jujur Allah Maha Melihat
Hehehehe. Tapi, hari ni miza sedar kerana miza lupa selama ni bahawasanya rezeki itu kan Allah yang punya. Setiap kali kita click link itu sama ada dengan rela hati mahu pun tak sengaja anggap la itu sebagai satu sedekah kita buat si 'dia'.

Reset minda kita. Fikirkan yang positif. Buat kerana Allah. Insyaallah pahala ganjarannya. Sama-sama kita memperbaiki diri kita.

Asif jiddan, maafkan miza jika ada salah dan silap mana yang terguris. Tak ada niat nak kaitkan dengan yang hidup atau pun yang sudah mati. Kembali kepada point utama iaitu untuk diri sendiri.
Sesungguhnya yang baik itu datang daripada Allah, dan serba kekurangan itu datang daripada diri miza sendiri. Insyaallah ada masa kite berjumpe lagi. Serba serbi kekurangan miza mohon ampun dan maaf. Wassalam.

29 comments:

  1. ni nak bg tips. hihi. kalau nak tau iklan atau link blog. halakan mouse kat link tu, pastu nanti ade keluar link full dia kat bahagian bawah belah kiri pc/laptop kite. hopefully membantu :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jazakillah khairan kathira akak. Alhamdulillah ilmu yang dikongsikan ini sangat bermanfaat. Semoga Allah memberkatimu selalu. ^_^

      Delete
  2. rasa tak sedap bila singgah ke blog kita tpi letak link iklan. ckp ajelah suruh tekan iklan mereka dan klu ada rezeki insyaAllah org click. tapi ya lah kan kak.. niat ajelah untuk bersedekah... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hihi mungkin dia anggap kalau dia cakap macam tu orang tak nak tekan. So dia TERpaksa buat sebegitu. Kihkihkih fikir positif saja la ^_^" Semoga setiap amalan kita diterima oleh Allah :D

      Delete
  3. Assalamualaikum adik manis, moga sentiasa berada di bawah jagaan Allah. :)
    Terima ksih sudi follow kakak.
    Asif jiddan dik, sbb baru sempat nak follow balik.
    Moga ukhwah kita berkekalan in shaa Allah.
    Very nice writing, keep it up. Moga Allah kaseh. :)
    #1395

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumussalam akak comel lagi ayu. Subhanallah, alhamdulillah, Allahhuakbar. Amin ya Allah. Sama-sama akak sayang ;) Tak apa, hihi dimaafkan. Miza memahami ^_^ Amin ya Allah. Salam ukhuwah fillah abadan abada akak <3 Alhamdulillah. Jazakillah khairan kathira :D

      Delete
  4. Alhamdulillah =) sihat fizikal dan iman..adik miza sihat ke?? hoho camne dgn study?? kalau pndai manage msa..ok je nk blogging pn..smoga semuanya dipermudahkan oleh Allha ye..betol 2..kdg2 kalau dah terklik..kita niat jelh bersedekah..positifkn kn diri tu pntg..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah syukur kehadrat ilahi. Segala puji bagi Allah. Miza sihat alhamdulillah. =) Alhamdulillah nanti kalau dah dapat result trial miza kongsikan. Kehkeh tu yang masalahnya tu hmm T_____T Semoga amalan kita diterima oleh Allah :)

      Delete
  5. betul tu.. kalau nak selalu berada di dalam aura positif kena redha dan anggap itu sedekah kita untuk dia.. namun mereka hrus ingat juga, usah mengambil kesempatan di atas kebaikan kita.. akak jarang-jarang check mesej di cbox, sesekali tengok tu mesti terkena juga.. hehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Huhu sama la kita kak. Mungkin sudah tercatat rezeki buat mereka ^^" Miza bab iklan ni tak berapa kisah sangat. Tapi kalau dah bab laman yang bukan-bukan. Allahhuakbar rasa nak nangis pun ada. Cuba sedaya upaya nak jaga pandangan mata ni. Allah :')

      Delete
  6. Assalamualaikum awak. terima kasih ya sharing :)

    ReplyDelete
  7. gdluck utk spm chokie
    besar sungguh godaan itu..hikhik
    aah kan..yumida sllu terkena..siap cakap tahniah
    hati x keruan bila tengok ayat tu, bila klik, iklan rupanya
    hmmmmmm..aktifkan minda positif! yeah!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jazakillah khairan kathira akak yumida ^_^ Hihi tula. Allahhuakbar. Yup aktifkan minda positif. Hehe dah macam prof Muhaya :D

      Delete
  8. god luck spm.. bagus betul cara adik. semoga dilindungi dan mendapat segala yg terbaik walau di dunia dan akhirat .amin :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Insyaallah. Allahhuakbar. Jazakillah khairan kathira ayazuki ^___^ Allah amin ya Allah. Semoga dirimu sentiasa dipelihara oleh Allah dan amal kebaikanmu diterima oleh Allah =)

      Delete
  9. betul tu dulu marah gak, tp bila pk balik bila kita tekan tu bukan kita yg bayar, pihak ads yg bayar, so lapangkan dada positifkan minda

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. Betul tu kak, miza sokong 100% Tak rugi pun apabila kita tekan iklan blogger lain. Sebab kan Allah dah kata rahmat Allah itu dekat kepada mereka yang berbuat kebaiakan. Insyaallah. Jika kita bantu orang, pasti Allah akan bantu kita kembali, cuma caranya hanya Allah yang tahu =) Wallahu a'lam

      Delete
  10. MashaAllah, I just love the way you act towards those people :3 *thumbs up* And may Allah makes things easier for you.

    Nisa'

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amin ya Allah. Huhu tujuan utama untuk diri sendiri dahulu. Rasa ada kebaikan insyaallah dikongsikan bersama. Jazakillah khairan kathira ya ukhti ^_^

      Delete
  11. takpe la.. positif saja yer.. anggap sedekah.. moga kita beroleh kebaikan.. insyaAllah..

    ReplyDelete
  12. salam miza.. aah, kadang2 geram juga bila klik rupanya iklan. sabar jelah. tp dgn post miza ni, terbuka hati utk ikhlaskan semua tu. xpela. Jazakillah khairan kathira miza utk perkongsian yg sangat baik ni. :) goodluck miza. kalau pandai bhgikan masa utk bljr dan blog x menjd masalah :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikumsalam warahmatullahi wabarakatuh kak lyna :) Alhamdulillah semua Allah yang aturkan. syukur alhamdulillah. Wa iyyaki kakak sayang. Jazakillah khairan kathira kerana mendokan miza :') Huhu insyaallah ^^"

      Delete

Just leave your comment, suggestion, or anythings.
InsyaAllah i will reply it.


Jazakumullahu khairan kathira.
Moga memperoleh manfaat. Moga Allah redha :)) ♥