Selamat Hari Raya Aidilfitri dari perantauan ku memohon ampun dan maaf.

Assalamualaikum. . .

"Taqabballallahhu minna waminkum (Semoga Allah menerima amalan kami dan amalan kamu semua)"

Bahang kemeriahan Syawal kian memuncak.

Macam mana persiapan raya kawan-kawan ? Tentu meriahkan. Alhamdulillah. Ya Allah cepatnya masa berlalu. Tinggal sehari saja lagi nak raya. Malam ni malam terakhir terawikh bagi Ramadan pada tahun 1434 hijrah.

Allahhuakbar. Pilunya rasa. 
Ya Ramadhan . . Jangan engkau pergi tinggalkan kami. Ya Ramadhan aku sangat merinduimu. Ya Allah ketemukan lah kami bersama malam Lailaturqadar mu ya Allah. Bangkitkanlah kami paada malamnya untuk bertahajjud kepadamu. Ya Allah ketemukan lah kami dengan Ramadhan yang akan datang. Amin ya Allah

Ohh yaa, sebelum tu mija nak share sikit ilmu, ustaz miza ada cakap menurut imam Ghazali kalau awal Ramadhan jatuh pada hari Rabu dan Ahad, malam Lailaturqadar akan jatuh pada malam ni.

Yaa malam ni malam ke 29 Ramadhan. Insyallah mudah-mudahan kita umat islam dapat berjumpa bersamanya. Allahhuakbar.


Jadi kesempatan mija nak ucapkan

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI MAAF ZAHIR DAN BATIN.
Miza menyususn 10 jari memohon ampun dan maaf seandainya sepanjang miza berblogging ini penulisan miza ada menyakitkan hati kawan-kawan, ada mengguriskan perasaan kawan-kawan. Miza mohon maaf sangat atas salah silap yang mija pernah lakukan.

Semoga perkenalan kita ini sudah lama mahu pun baru berkenalan atau kenalan antara kita tidak berpanjangan , mudah-mudahan kita kekal bersahabat serta bersaudara hingga ke syurga Allah. Amin :')


Pesanan ringkas : Kepada yang akan pulang ke kampung halaman mahu pun sudah pulang miza doakan kamu semua selamat pergi dan balik serta sentiasa dalam lindungan Allah swt. Hati-hati semasa memandu. Baca DOA mohon pada Allah jangan lupa yaa. 

Sesungguhnya yang baik itu datang daripada Allah, dan serba kekurangan itu datang daripada diri miza sendiri. Insyaallah ada masa kite berjumpe lagi. Serba serbi kekurangan miza mohon ampun dan maaf. Wassalam.

29 comments:

  1. selamat hari raya aidilfitri... maaf zahir dan batin :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jazakallah khairan kathira abang boni :) Hihi dimaafkan walaupun abang boni tak dok salah . kehkeh ^_^

      Delete
  2. selamat hari raya choki . lama tak kesini :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selamat hari raya aidilfitri juga kak Amy, miza mohon ampun dan maaf seandainya miza ada salah silap dengan kak Amy. Hehe chokie pun lama tak ke blog bolat ^^"

      Delete
  3. selamat hari raya yer dik...ampun maaf di pinta..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selamat Hari Raya Aidilfitri juga kak zizah ;) Akak tak ada salah pun dengan miza. Semoga dipermudahkan persalinannya nanti dan akak sentiasa selamat dalam peliharaan Allah. Amin :')

      Delete
  4. salam aidilfitri. wlu pn ini komen pertama, sy mohon maaf jk ada tersilap tutur kata.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jazakallah khairan kathira. Salam Aidilfitri juga. Tak ada salah silap pun. Kesalahan sudah dimaafkan :)

      Delete
  5. selamat hari raya jugak
    follow here
    x sabo nk tggu esok..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jazakillah khairan kathira :D

      Hihi terima kasih. Salam Aidilfitri :*

      Delete
  6. Selamat hari raya maaf zahir batin ^^ Ainil ney bju raya pon xsiap lg . tp rlex je . dah besar kan :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sabar sabar, baju tahun tahun lepas pasti elok lagi kan ^_^

      Delete
    2. tgh bersbar la ney . xpa , belajarlah besderhana :)

      Delete
    3. Alhamdulillah, semoga Allah sentiasa merahmatimu wahai akak ainil :)

      Delete
  7. Replies
    1. Jazakallah khairan kathira ya akhi. Taqabballallah minna waminkum :) Salam Aidilfitri maaf zahir batin juga budoks :)

      Delete
  8. Selamat hari raya cik chokie...nak chokie2 dua :3,hehe fi ada kad raya kat blog fi jgn lupa jenguk :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selamat hari Raya juga abang fi :D

      Haha boleh boleh tunggu habis SPM insyaallah mija pos XD orite boss

      Delete
  9. Selamat hari raya dear.. sis beraya di hospital tahun ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jazakillah khairan kathira . Selamat Hari Raya deno ;) Sabar ye sayang, Allah uji tanda sayang <3

      Delete
  10. Selamat Hari Raya Aidilfitri Maaf Zahir dan Batin

    ReplyDelete
  11. Selamat Hari Raya Aidilfitri Maaf Zahir dan Batin

    ReplyDelete
  12. Assalam Cik Chokie..... salam perkenalan dari saya, selamat hari raya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumussalam :) Salam perkenalan juga sayang. Jazakillah kahiran. Salam Aidilfitri juga dear ^_^

      Delete
  13. Replies
    1. Jazakillah khairan kathira kak MIJ :)

      Delete
  14. Selamat hari raya aidilfitri maaf zahir dan batin =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jazakillah khairan kathira. Salam Aidilfitri. Taqabballalah minna waminkum ;)

      Delete

Just leave your comment, suggestion, or anythings.
InsyaAllah i will reply it.


Jazakumullahu khairan kathira.
Moga memperoleh manfaat. Moga Allah redha :)) ♥