Ini mungkin sejarah mengenai kegemokkan saya :)

Assalamualaikum

Apa khabar iman hari ini ? Semoga iman kita sentiasa dalam peliharaan Allah. Ehem eham tak payah ditanya kemana hilangnya miza. Wohoaa final exam dah nak dekat, doakan miza ehh kawan-kawan >.< *tinggalkan buku sekejap lepaskan rindu dekat blog :* Hai kawan-kawan *lambaikan tangan.

Jalan-jalan tadi terhantuk meja, baru miza teringat suatu kisah pada zaman dahulu.. Al-kisah ~

Ehh, dulu gua gemuk lah jugak. Bahasa sopan chubby :P Tak tahu la pulak, sekarang ni miza gemuk ke tak. Diriku merasa diriku sudah kurus. Agagaga tapi miza dapat rasakan miza kembang balik apabila dipuji cikgu yang miza ni dah kurus XD *Nah mangkuk tandas ! muntah puas puas.

Ohh pipiku sangat lah tembam dan mukaku bulat. Masa frist time miza ternampak gambar ni miza boleh tanya ni siapa, ehh *tampar kepala korek biji mata pasang balik* Boleh gua tak kenal jasad gua sendiri, nasib rohnya tak melayang :3 Comelkan ? I'm cute and i konw it xP *nah longkang! muntah hijau cepat.

Dulu DULU masa sekolah rendah time raya, mesti ikut ibu pergi marhaban. Marhaban tempat miza malam, time ni gua rajin, siap ayah miza cakap miza ni orang vvvvvip. Haha apa best pasal marhaban masa kecik-kecik ni ? Nak bercerita la ni. 

Paberet miza masa dulu kalau ikut ibu pergi marhaban mesti bawak beg plastic. Perghh kalau kecik tak pelah jugak. Nah ! ambik kau sekali bawak besar punya beg pelastik minah ni bawak. Tak dapat bawak yang besar mesti beg yang kecik tu bawak banyak-banyak. Tujuan utamanya adalah, akan ku angkut segala makanan-makanan yang ada untuk dibawa pulang. Kanak-kanak lain sebok mengejar duit raya, miza ? sebok mengejar makanan yang terhidang. Nyumm nyumm.

Ohh nikmat kekenyangan. Sudah la masa di rumah tuan empunya rumah dah makan. Marhaban mesti la banyak rumah. Fuhh bayangkan lah berapa banyak miza angkut XD *buat muka dopocen. Bila balik sambung makan lagi, katanya di rumah orang malu di rumah sendiri mahu. Wakaka mungkin ini penyebabnya aku kelihatan comel. Berakhir sudah kisah sejarahku. TAMAT ! :)

Kan dah cakap miza dah kurus :P bulewwkkk ! *tutup muka pakai tangan meow meow* ke atau sama je ? :3

14 comments:

  1. WAH .. NMPAK PERBEZAAN D SITU .. HEHE ..

    CUN LA DIA NI .. PEEWIT .. NGORAT BOLEY ? HOHO

    ReplyDelete
  2. Chubby nya dia dulu ,alahai omey. Tapi skrg memang dah kurus pun , tinggi lagi . Hehe

    ReplyDelete
  3. mase djah tiga mmg embam, laaa ni dah susut sket, oke laa tu makin kurus, kang makin membelon susa pulak ye dak.hihi

    ReplyDelete
  4. hai miza... terima kasih tau dtg follow blog akak and komen.. miza chubby2 pun comel jugak tau. Heheh ;)

    ReplyDelete
  5. @dEdEQ dE wIshEs : Hehe *kembang 2saat XD

    Haha pun boleh , tak ada siapa nak marah ;D wewit wewit ^,^ nah coklat.

    ReplyDelete
  6. @syada : macam kuih pau . hehe Alhamdulillah macam mana boleh kurus pun tak perasan. kui3 rindu nak jumpe syada :')

    ReplyDelete
  7. @Sarah Mohd Saleh : tu masa darjah enam lah kak ^^ yeap yeap tak nak makin membelon. Nak maintain . kui3

    ReplyDelete
  8. Whoa. Dia sekarang. kemain cun. hehe =D

    ReplyDelete
  9. besela perubahan ormon remaje gituuu

    ReplyDelete
  10. byk sgt perubahan .. hehe


    amboi lamenye cuti bersalin ... haha

    ReplyDelete
  11. memang dah nampak perbezaan. tahniah! eh pacat

    ReplyDelete
  12. haah ar.. kurus sangat.. yelah makin meningkat dewasa kan.. eheheh

    ReplyDelete
  13. @Secrets of A Teenage Girl : hai akak.. hehe sama sama kasih miza terima <3 hehe dah kempis dah kak .

    ReplyDelete

Just leave your comment, suggestion, or anythings.
InsyaAllah i will reply it.


Jazakumullahu khairan kathira.
Moga memperoleh manfaat. Moga Allah redha :)) ♥